Обавештење – Увид у Нацрт Одлуке о буџету Општине Сурдулица за 2025. годину

 01. новембар 2024.


На основу члана 31.став (1) тачка 2) подтачка (3) и члана 42. став (4) Закона о буџетском систему („Службени гласник РСˮ, бр. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13-исправка, 108/13 и 142/14, 68/15-др. закон, 103/15, 99/16, 113/17, 95/18, 31/19, 72/19, 149/20, 118/21, 118/21-др. Закон, 138/22 и 92/23), Одељење за финансије и привреду Општине Сурдулица доставило је Нацрт Одлуке о буџету Општине Сурдулица за 2025. годину Општинском већу општине Сурдулица и истовремено упознаје грађане са истим.

Нацрт Одлуке о буџету општине Сурдулица за 2025. годину израђен је на основу Упутства за припрему одлуке о буџету локалне власти за 2025. годину и пројекција за 2026. и 2027. годину Министарства финансија Републике Србије број: 002078549-2024-10520-003-008-427-000 од 04.07.2024. године, Упутства за припрему Одлуке о буџету општине Сурдулица за 2025. годину и пројекције за 2026. и 2027. годину број: 400-22/24-01. Закона о буџетском систему, Закона о буџету Републике Србије за 2024. годину и достављених предлога финансијских планова корисника буџетских средстава.

Овим нацртом обухваћена је пројекција:

-Општих прихода и примања буџета – извор финансирања 01 за наредну годину полазећи од остварења прихода за три квартала у 2024. години и њихове процене за последњи квартал, што је представљало основ за њихово реално увећање, при чему укупан раст прихода није већи од номиналног раста БДП;

-Прихода и примања из извора финансирања 04 – Сопствени приходи буџетских корисника, 06 – Донације од међународних организација, 07 – Трансфери од других нивоа власти, 09 – Примања од продаје нефинансијске имовине и правних лица и 16 – Родитељски динар за ваннаставне активности, који су планирани у складу са реално очекиваним приливом средстава по тим основама.

-Процена средстава из ранијих година која ће остати неутрошена (извори финансирања 13-Нераспоређени вишак прихода и примања из ранијих година, и извор 17-Неутрошена средства трансфера од других нивоа власти), а која су планирана овим нацртом буџета, односи се искључиво на преузете обавезе, за које је Одељење у тренутку израде нацрта  располагало подацима о истим.

Појединачни расходи и издаци корисника буџетских средстава планирани су у складу са основним поставкама утврђеним у Упутству, полазећи од реализације расхода и издатака у првих девет месеци текуће године и пројекцијом реализације до краја године, уз настојање да се не угрози извршавање сталних трошкова (421 – Стални трошкови) и узимајући у обзир пројектовану инфлацију за 2025. годину. Све остале достављене потребе кроз предлоге Финансијских планова буџетских корисника крајње рационално су укључене у овај нацрт.

Средства за плате задржана су на нивоу средстава планираних Законом о буџету Републике Србије за 2024. годину, односно Одлуком о буџету општине Сурдулица за 2024. годину, а евентуална корекција износа планираних средстава за плате извршиће се у току буџетске процедуре на основу ревидиране Фискалне стратегије, Закона о буџету Републике Србије за 2025. годину и процене потребних средстава за расходе за запослене за 2025. годину.

Пројекција прихода и примања у 2025. години сачињена је уважавајући напред наведено, односно евентуално потребу да се исти у току буџетске процедуре пројектују (увећају) за ове намене.

Примедбе и сугестије грађана, представника удружења грађана, стручне и остале јавности у вези Нацрта буџета Општине Сурдулица за 2025. годину, могу се доставити најкасније до 8. новембра 2024. године, са назнаком „Примедбе и сугестије на Нацрт Одлуке о буџету Општине Сурдулица за 2025. годину“ на један од следећих начина:

  • Поштом или лично на адресу: Општинска управа Општине Сурдулица, улица Краља Петра првог бр. 38, 17530 Сурдулица
  • Електронским путем на е-mail: office@surdulica.ls.gov.rs

Контакт телефон за додатне информације и појашњења:

017/825-270  Одељење за финансије привреду

ОДЕЉЕЊЕ ЗА ФИНАНСИЈЕ И ПРИВРЕДУ

ОПШТИНСКЕ УПРАВЕ ОПШТИНЕ СУРДУЛИЦА